tisdag 14 april 2009

Det första overlock projektet



Äntligen klar med mitt första overlock-projekt. Det blev en overall till Knarten. Det har tagit sin lilla tid att komma underfund med maskinen och jag tror knappast att jag kan med den riktigt än men roligt är det. Och vilka snygga sömmar... Tröjan som jag hängde inuti just för att ta kortet är lite för liten för Knarten men det var den första bästa jag fick tag på.


Tyget är återvunnet från ett par gamla byxor som jag har haft och tyget är av en lite tunnare sorts stretchigt jeanstyg, mjukt och skönt. Blev skapligt nöjd men jag tycker kanske det fattas något på bröstet där den andra overallen har ett hjärta. Gick istället loss med stämplar och textilfärg.. hihi.


Han ska få prova dom i morgon. Hoppas han blir nöjd

2 kommentarer:

  1. Va snygga de blev.Visst är det kul med ny kompis:)

    SvaraRadera
  2. De va verkligen jättetuffa! Knarten blir nog nöjd tror jag :-D

    SvaraRadera