lördag 6 oktober 2012

M för Myströja?

Den här tröjan klippte jag till i vintras och sen dess har jag funderat på hur pass mycket jobb jag ska lägga ner kring blixtlåset. Att bara sy dit det utan en flärp på baksidan blir inte helt bra. Känns lite vasst mot hakan och inte så kul liksom. Jag har kollat in jackor och funderat och planerat. Tur att jag klippte den stor, det har inte varit så brått med att färdigställa den.

Hur som helst, plötsligt en dag fick jag se en tröja i en affär som hade blixtlåset sytt på utsidan som en fiffig och tuff detalj. Perfekt lösning. så enkelt och dekorativt. Så fick det bli.
Sydde lite för hand runt bara för att piffa till det lite extra också. Samt att det fick bli ett stort M.

Kalasmysig och osannolikt mjuk. Jag tror jag vill ha en sån tröja själv. Fast kanske inte knallrosa vid närmare eftertanke.. Den ser ju bedrövligt sned ut på bilden men det tror jag verkligen inte att den är i verkligheten.
 Fixade ett napp-snöre också när symaskinen ändå var framtagen. Dom gamla kändes inte så fräscha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar